BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Stand On This

Stand On This

Thursday, September 6, 2012

Siapa Wanita Itu.?

Assalammualaikum semua.. sihat..?? sape rase x sihat..sila MAKAN ubat,entry ni didedikasikan untuk seorang WANITA.

Perasaan Saya :

  1. bengang gile bile nak buat benda tu,kena halang
  2. bengang gile bile dah siap2 nk keluar,tup2 kena cancel
  3. bengang gile bile tgh syok2 online/bergayut/tgk tv etc then kena panggil
  4. malasnya bile baru nak bersantai2 pastu kena suruh gi mane2 la kan
  5. geramnye bile hp kite kena amik diam2 and diperiksa isi sedalam-dalamnyaaa..
ini perasaan saya,then bile tanya.. KENAPE BUAT MCM NI.???

ini jawapan berbalas yang pedih menikam QALBU.

  1. Ibu bukan nk tegah sangat but once u big enough,u will know the step u take today is wrong..u nk pergi,pergi la...but if anything happen..dont tell me okay. ---mula berfikir dan melangkah masuk ke bilik. :')
  2. Ibu nk ikut..klu x, xyah pegi.. u already made a mistake once so there is no for 2nd time ok..---mula bentak2 kaki,campak beg then terus masuk bilik.HUH..!! 
  3. blh tlg x.?? g kedai kejap.ade benda x cukup ni then tolong ibu masak!nanti jgn menyesal klu x tau masak---dengan perasaan malasnya bangun dan pergi selepas dibebelin...
  4. kawan ibu ade buat makan2,,jum..(ibunda dah siap)..jom laaa..x baik tau..----what..?? plisss la... its not teenage style la ibu..
  5. hello...sape budak TETT..kenape anta mesej mcm tuh,? call pulak malam2..u call or die call..u have to  remember ok.topap ibu beli,hp ibu bagi so jgn buat mcm2..stop berkawan dengan die ibu x suka.! --- Laaaa..! nk berkawan je...! huhhhh..! bengangnyeeeee...
tapi sebenarnya ade kebenaran dalam setiap kekangan itu (semua situasi di atas masa sekolah ok ) .. bila mana hari ni,kite nk keluar dengan kawan2,ibu kite cume berpesan balik awal dan kite mula berhati2 dalam berkawan dan dalam kepala bernyiang2 suara yang penuh pesanan dulu dan hati mula meronta2 nak balik awal..bile mana kite nak keluar kemana2,rase kaki seperti x diikat tapi langkah masih terjaga sebab pesanan ibu dulu penuh dengan nasihat dan penghuraiannya yang lengkap dengan Kesan di masa hadapan jadi dalam kite berseronok kite masih lagi ingatkan IBU kite. sekarang di mana usia menginjak 21 tahun dan x pandai memasak (saya je ok) jangan salahkan Ibu kite sebab dulu pernah dibebel2 diajak memasak tapi haram xnk dengar dan kesannya dah nampak bile ibu g mane2/kursus..'Hello Pizza Hut' or ' dah,siap2 akak bawak g makan' SAYA TAK PANDAI MEMASAK..poor me. :(  bile ibu ajak untuk berkenalan dengan kawan2nya,mestilah rase kekok kan tapi bile dah mula membesar kite mula perasan yang ank2 kawan ibu ade seusia kite dan blh kite berkongsi idea. dan drama terakhir berkaitan PENYIASATAN HANDPHONE,mula terperasan bile dah berumur mcm ni,,dah xde penyiasat peribadi lagi tapi kite sendiri dah pandai dalam memilih dan menilai setiap perbuatan itu,baik buruk nya dan kesan untuk diri kite sendiri..

Wanita itu adalah IBU kite.! die buat semua itu sebelum kite dewasa dan bile kite sudah dewasa kite mula berfikir dan mula terasa sunyi sebab xde lagi peneman bile nak keluar,xde lagi paksaan dan xde lagi BEBELAN berbisa dari ibu.. sebagai anak saya nak ucapkan TERIMA KASIH IBU kerana beri saya permulaan untuk melangkah ke alam ini :)