BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Stand On This

Stand On This

Tuesday, August 28, 2012

Buat Pejuang Malaysia

Assalammualaikum..a word for u MALAYSIAN WARRIOR..

Ape Pengorbanan mereka.??

  • mereka bangun seawal 5.30 pagi untuk menunaikan tanggungjawab.
  • mereka bertugas/bertungkus lumus dalam pekerjaan.
  • mereka bukan kepunyaan keluarga sepenuhnya.
  • mereka x punya masa seperti insan lain.
  • mereka korbankan segalanya untuk kita.
  • mereka bersengkang mata di kala kita lena diulit mimpi.
  • mereka menangis di medan mengenangkan keluarga yang jauh.
pernah kite bertanya di dalam diri.. KENAPA MEREKA LAKUKAN..?? di sini jawapan dari SAYA
  • mereka bangun seawal 5.30 pagi untuk menunaikan tanggungjawab kepada Tuhan,Keluarga dan Negara. mereka bangun menadah tangan untuk mempermudahkan perjuangan mereka.
  • mereka bertugas bukan hanya mencari sesuap nasi tapi untuk mempertahankan keamanan Negara.
  • mereka bukan hak keluarga kerana telah tertancap di hati mereka pejuang negara.
  • mereka x punya masa 24jam bersama keluarga kerana mereka hak negara selama 48jam.
  • mereka korbankan masa untuk keluarga demi menjaga keselamatan negara.
  • mereka sibuk ditugaskan/dihantar bertugas kemana2 dan kadang kala tidak cukup masa tidurnya.
  • mereka menangis di sempadan peperangan lebih dari anak muda di perantauan kerana di hati mereka. INI TANGGUNGJAWAB KAMI..! 
doa untuk Kamu.

Ya Allah Ya Tuhanku,permudahkan lah perjuangan mereka,
Kau lindungilah mereka.

Ya Allah Ya Tuhanku,berkatilah setiap keringat mereka,
Kau lindungilah keluarga mereka.

Ya Allah Ya Tuhanku,tabahkan lah hari2 mereka
Kau limpahilah anak2 kecil mereka dengan kasih sayang-Mu

Ya Allah Ya Tuhanku,perhalusilah niat mereka dalam perjuangan itu,
Kau limpahilah kurniaan nikmat-Mu kepada mereka.

Sesungguhnya Engkau lebih Mengetahui.
Kau panjangkan Doa kami untuk mereka Ya Allah. 

buat semua,x kira tentera DARAT,LAUT dan UDARA. TERIMA KASIH ATAS PENGORBANAN SEMUA..

coretan dari saya. NUR HUSNA.

Tuesday, August 14, 2012

makna raya

Assalammualaikum semua. :) wah,,nampaknye ramai dah x sabar nak beraya yea.. tapi dengan tajuk harini ialah MAKNA RAYA UNTUK GADIS BERUMUR 21 tahun..

memandangkan kite dah nak raya kan bermakna peningkatan umur berlaku terhadap HUSNA.. can u believe it..??? oh noooo..! beraya pada umur 21 membuatkan agak kurang sikit perasaan nya cuma yang ada lebih kepada nak duduk rumah berehat,ziarah saudara/kawan n lain2 dan paling pasti TIDOOO..! awesomeeee kan..?? tapi walaupun feeling raye dah x same mcm dulu2 kan excited nak jalan raya and kumpul duit raya berbeza dengan bila dah berumur 21 ni sebab lebih kepada nak shopping je lebih..hehehe..but anyone wanna give DUIT RAYA to 21 ladies ni..?? plissss :'(  

Shopping adalah kegemaran semua org termasuk lelaki,,betul x golongan lelaki..??(jgn tipu tau)..untuk tahun ni banyak shopping baju kurung je..handbag+kasut x beli sebab ibu kata 'kakak,,x cukup ke yang dah berderet2 ni??' hehehe..so xde lah yea,blh berangan je..tapi rasenye ramai dah shopping berhabis-habisan ni dan paling pasti,husna ternampak alahai,,ramainya kelibat2 lelaki yang x kurang jugak shopping nye... bukan window shopping tapi SHOOPING..biasanya perempuan je yang excited ni husna tgk lelaki pun penuh dekat tangan tau,,blh tahan juga jejaka2 malaya ni... dan makin dekat nak raya,,banyak la sale so makin menjadi2 org dekat shopping complex or mane2 je la..sebab semua org nak nampak perfect but for 21 ladies ni...i think kurung is enough :( x dpt handbag dengan kasut baru,sedih sikit..

destinasi kami tahun ni adalah TERENGGANU..! so terengganu,wait for ussss..! huuhuhu,,,agak+sangat+terlampau excited teramat sangat tau..hihi..hopefully it will be so exciting for us dan kami amat suke sebab dapat jumpa atok..yeayyyyy..!!! as u all know,,i'm 21 this year so i will drive to anywhere or else bring my family jalan2 la kan.. hehehe...

harapan raya untuk saya yang berumur 21 tahun ni... SAYA NAK DUIT RAYA.....!!!!!


Thursday, August 9, 2012

buat Imamku

Assalammualaikum,ini pesan ku wahai Imam ku. :)


dulu semasa ayah saya ade,kami sering berjemaah bersama tapi dengan ade kehadiran awak saya mengharapkan awak imamkan saya bila tiba waktu solat.

sesudah solat ayah sering berdoa semoga kami mendapat keampunan,keredhaan,keberkatan dan kebahagiaan sebagai makmum tentu sedih kerana itu doa dari imam kami dan sekarang saya nak awak berdoa untuk kebahagiaan kite dunia dan akhirat.

setiap kali selepas solat menjadi kebiasaan saya akan mencium tngan ayah saya dan meminta ampun atas kesalahan dan dosa saya sekarang saya nak mencium tangan awk dan mengharapkan awak ampunkan setiap kesalahan saya.

ayah sering mencium pipi dan dahi kami dengan kata2 'ayah nk ank2 ayah jadi muslim yang baik dan sentiasa  diredhai Allah swt'  dan sekarang saya nak awak jadi pengganti untuk ciuman kasih sayang itu.

setiap kali lepas solat,kami akan duduk di meja bersama-sama dan makan hidangan yang ibu siapkan sekarang saya nak siapkan hidangan untuk awak walaupun ringkas saya nak awak rasa masakan saya.

itu lah pesan ku wahai Imam,semoga hubungan yang dibina ini mndapat keberkatan Illahi. InsyaAllah :)